Miten asiakkaaksi?

Vaihe 1:

Kuurojen Palvelusäätiön asiakkaaksi haluava ottaa yhteyttä kunnan sosiaalityöntekijään.

Vaihe 2:

Sosiaalityöntekijä selvittää tarjolla olevat vaihtoehdot.

Vaihe 3:

Sosiaalityöntekijä, Kuurojen Palvelusäätiön työntekijä ja asiakas sopivat yhdessä palvelun sisällöstä.

Vaihe 4:

Asiakkaalle tehdään yksilöllinen palvelusuunnitelma.

Vaihe 5:

Palvelusuunnitelmaa tarkistetaan 1-3 kk kuluttua aloittamisesta ja sen jälkeen vuosittain.

Vaihtoehto1: Palveluasumisen asiakkaaksi

Palveluasumisen asiakkaana saat ympärivuorokautista tukea palvelukeskuksessa.

Palveluasumisen ja tarvitsemasi palvelut maksaa kunta. Asiakkaana maksat asuntosi vuokran, ateriat ja muut henkilökohtaiset menot, kuten lääkkeet, hygieniatuotteet yms.

Kun haluat Palvelusäätiön asiakkaaksi, ota ensin yhteyttä oman kuntasi sosiaalityöntekijään maksusitoumuksen varmistamiseksi. Palveluja voi ostaa myös palveluseteleillä, jos kotikunnallasi on Kuurojen Palvelusäätiön kanssa palvelusetelisopimus.

Lisätietoja palveluista ja vapaista palveluasumisen paikoista saat palvelukeskusten vastaavilta ohjaajilta. Yhteyttä voit ottaa puhelimitse tai sähköpostilla. Yhteystiedot-linkki

Vaihtoehto 2: Tuetun asumisen tai kotipalvelun asiakkaaksi

Tuetussa asumisessa saat apua ja tukea sovitusti.

Kun haluat Kuurojen Palvelusäätiön asiakkaaksi, ota ensin yhteyttä oman kuntasi sosiaalityöntekijään maksusitoumuksen varmistamiseksi. Palveluja voi ostaa myös palveluseteleillä, jos kotikunnallasi on Kuurojen Palvelusäätiön kanssa palvelusetelisopimus. Ota yhteyttä lähimpään palvelukeskukseen.